Top 10 afvaltips

Top 10 afvaltips

Ik heb een lijstje met 10 afvaltips voor u samen gesteld, deze top 10 afvaltips zullen u helpen sneller en makkelijker af te vallen!
Tip 1.) Blijf eten! als je stopt met eten dan gaat je stofwisseling langzamer draaien en gaat je lichaam op spaar modus. Hierdoor zul je dus minder snel afvallen. Het beste is 6 tot 8 kleine maaltijden per dag.

 
Tip 2.) Drink geen alcohol! Alcohol is een echte NO-NO, het zit vol met suiker en barst van de calorieën het zou zonde zijn als je je aan je dieet houdt en je alcohol drinkt!

 
Tip 3.)  Eet geen kant en klaar maaltijden! Kant en klaar maaltijden en ook half fabrikanten zitten vol met chemische bestandsdelen, suiker, vet  en dus calorieën. Je kan zo makkelijk je eigen verse eten klaar maken, dit is veel gezonder en bevat vaak minder calorieën! Een goed dieet met veel variatie en gezond eten is weight watchers, dit kan helemaal online en voor meer informatie klikt u hier.

 
Tip 4.)  Doorzettingsvermogen! Terwijl je aan het afvallen bent, en dus op dieet bent en misschien zelfs wel aan het sporten bent, heb je periodes waar je het zwaar gaat krijgen. Je kunt dan op verschillende manieren je eigen blijven motiveren om door te gaan en zo dus je resultaat te behalen, zorg voor support van familie of vrienden, lees en/of post op afval fora en kijk bijvoorbeeld naar programma’s zoals Obese ( rtl ) en I Used To Be Fat ( MTV)

 
Tip 5.)  Houd bij wat je eet! Houd in een boekje, kladblok of zo iets dergelijks bij wat je eet en hoe laat je eet (dus ook de hoeveelheden en hoeveel calorieën er in zitten). weight watchers online heeft hiervoor een online dagboek ontwikkeld waar je zo je gerechten in kunt zetten ze werken daar met punten zodat je niet constant calorieën hoeft te tellen, heel makkelijk dus!

 
Tip 6.) Eet niet laat op de avond! Als je gaat eten en niet meer beweegt (dit komt bij de meeste mensen voor in de avonden), dan verbrand je niet meer je eten en wordt het opgeslagen als vet. Probeer dus s’avonds niet meer te eten of eet gezond! Gezonde snacks zijn bijvoorbeeld zakje wortelen of fruit ( als u van appels houd probeer dan eens granny smith dit is een wat zuurdere appel en er zit bijna geen suiker in)

 
Tip 7.) Ga elke dag op de weegschaal staan! Als je aan het afvallen bent en je ziet elke dag dat er één, twee of misschien wel drie ons van je gewicht af is motiveert dat extra om door te gaan, zo houd je je doorzettingsvermogen hoog en blijf je makkelijker op het afval pad.

 
Tip 8.) Eet langzame koolhydraten! Als u langzame koolhydraten eet, dan word het langzamer afgegeven aan het lichaam dan bij de snelle koolhydraten. Als u snelle koolhydraten eet word het snel afgegeven en als het dan niet wordt verbrand dan wordt het opgeslagen als vet! Langzame koolhydraten vindt u in bijvoorbeeld brinta, snelle koolhydraten in bijvoorbeeld wit brood.

 
Tip 9.) Drink veel water! Iedereen zegt altijd om 2 liter water te drinken, maar mijn tip is drink 4 liter water per dag! Water zorgt ervoor dat de afval stoffen uit uw lichaam worden gehaald, het reinigt het lichaam en helpt dus om sneller af te vallen!

 
Tip 10.) Beweeg! Ga naar de sportschool of ga wandelen, hardlopen of fietsen. Pas wel op dat u uw lichaam niet overbelast want bij ernstig overgewicht is er namelijk een verhoogde kans op een blessure en op het slijten van de gewrichten.
Ik hoop dat jullie iets aan mijn tips hebben, als je er iets aan hebt gehad laat dan even een reactie hieronder achter.
Succes met afvallen!